ЮМЗ Т1

Одні з перших українських тролейбусів, що почали вироблятись за часів Незалежності на заводі ЮМЗ в Дніпрі на початку 1992 року.

Фактично ця модель є вдосконаленою версією тролейбуса “Київ-11” розробки Київського заводу електротранспорту 1990-91 років. Модель призначалась для експлуатації в містах зі складним горбистим рельєфом і відповідно мала 2 ведучих мости і 2 тягових двигуни потужністю 130 кВт кожен. Тролейбуси обладнувались не найсучаснішою на той час реостатно-контакторною системою управління електроприводом (РКСУ), що була простішою і дешевшою, проте енергонеефективною. Такі зічленовані тролейбуси надвеликої містості дозволяли перевозити до 180 пасажирів (а в години-пік можливо й більше..), що було дуже актуальним на той час. Що цікаво, в народі їх свого часу часто називали “кучмовозами”, а також ще просто “гармошка”.

Всього містом в 1992-1994 роках було придбано 12 таких зічленованих машин, №№ 116-126, 128. У період 2003-2005 років 6 тролейбусів  цього типу (№№ 117, 118, 121, 122, 126, 128)  були переобладнані у модель ЮМЗ Т2П – фактично вкорочені до одинарних і візуально мало чим відрізнялись від заводської моделі ЮМЗ Т2. Тролейбуси цієї моделі працювали в Тернополі близько 24 років – останній ЮМЗ Т1 119 виїзджав на маршрути до кінця грудня 2016 року.