У тернопільських тролейбусах тестують автоматизовану систему оплати за проїзд
Тернопіль став першим містом України, де впроваджують автоматизовану систему оплати за проїзд у громадському транспорті. Цими днями у місцевих тролейбусах уже розпочали тестувати нову систему. Наразі спеціальні пристрої – валідатори, які видруковують квитки-чеки, встановили у п’ятнадцяти тролейбусах.
Про це йдеться у сюжеті перших західноукраїнських новин «Огляд дня».
Кондуктор одного із тернопільських тролейбусів Галина Пеликан привчається до нової системи. Жінка вперше зі спеціального пристрою видає квитки пасажирам.
«Це трохи важко, та й сам апарат доволі важкий, щоб його тягати весь день», – зізнається кондуктор.
Однак самі пасажири, яким не доводиться мати справу із «важким апаратом», такий квиток оцінили. Кажуть, користуватися ним значно зручніше.
«Звичайно, що нам зручніше. Адже на цьому квитку вказаний час, коли ми виїхали, куди ми їдемо, який маршрут і таке інше. Це дуже добре», – вважає тернополянка Марія.
Щоб знати, як поводитися із новою технікою, кондуктори проходили спеціальні навчання. Перед тим, як виїжджати у рейс, вони повинні налаштувати валідатор – ввести три спеціальні цифри.
«Потрібно набрати номер маршруту, номер випуску, по якому їде тролейбус, та номер самого тролейбуса. Якщо все вірно, валідатор готовий до здійснення оплати», – пояснює начальник відділу КП «Тернопільелектротранс» Тетяна Фурман.
Такі квитки-чеки у тернопільських тролейбусах зовсім скоро замінять старі талони на проїзд. Та поки триває тестування, дійсні і одні, й інші. Згодом, узагалі планують перейти на безготівкову оплату – люди зможуть придбати пластикові проїзні квитки.
«Думаю, до кінця цього року фізично всі тролейбуси будуть охоплені цими нашими валідаторами. Єдина проблема, що сьогодні законодавець не встигає, тож ми не можемо повнокровно, не в тестовому режимі запровадити автоматизовану систему оплати і обліку проїзду», – розповів начальник міського управління транспорту Ігор Мединський.
Автоматизована система оплати за проїзд – це пілотний проект, на який держава виділила мільйон 629 тисяч гривень. Повноцінно вона запрацює у тернопільських тролейбусах вже з Нового року.