Blog

Тернополяни майже не відчули урізані пільги на проїзд

Тернополяни майже не відчули урізані пільги на проїзд

Півроку соціально незахищених мешканців Тернопільщини непокоїло питання: як вони їздитимуть у громадському транспорті з 1 червня та чи збережуться для них пільги на проїзд після прийняття Верховною Радою непопулярного закону, який зменшував кількість пільговиків. На практиці виявилось, що весь цей ажіотаж був штучно створений.

Транспортного колапсу на Тернопільщині не сталося, хоча, згідно з законом, з 1 червня 2015 року і справді скасовувалось право окремих категорій громадян на безоплатний проїзд у міському та приміському транспорті. Зазначені зміни стосуються ветеранів праці, дітей війни, учасників війни, жертв нацистських переслідувань, членів сімей загиблих (померлих) ветеранів війни, інвалідів 3 групи та інших. Пільговий проїзд у громадському транспорті надавався тільки інвалідам 1 та 2 групи, дітям-інвалідам, дітям-сиротам, дітям, позбавленим батьківського піклування, учням з малозабезпечених сімей та особам, які їх супроводжують і які супроводжують інвалідів 1 групи та учасникам бойових дій. Разом з тим, ніхто не відмінив кількох постанов Кабміну (від 1993 та 1994 рр.), якими передбачено право пенсіонерів за віком й інвалідів на безоплатний проїзд на міському пасажирському транспорті загального користування (крім метрополітену і таксі) та приміських маршрутах. Тому по пільгах у громадському транспорті Тернопільщини продовжують їздити в тому числі й пенсіонери, армія яких є найбільшою серед пасажирів автобусного і тролейбусного парків.

– Таким чином, особи, які належать до учасників війни, жертв нацистських переслідувань, дітей війни, ветеранів праці, з 1 червня цього року зможуть реалізувати своє право на безоплатний проїзд у міському та приміському транспорті відповідно до зазначених урядових рішень як пенсіонери за віком або інваліди. Тобто людина, яка заходитиме у транспорт, показуватиме не посвідчення ветерана праці чи дитини війни, а пенсійне посвідчення за віком, і, відповідно до нього, вона має право безоплатного проїзду на приміських маршрутах (протяжність маршруту до 50 км), і водії не мають права відмовити у пільговому проїзді такому пасажиру, – зауважила завідувач сектора бухгалтерського обліку та юридичної роботи департаменту розвитку інфраструктури, транспорту та туризму облдержадміністрації Оксана Ревуцька.

Не варто хвилюватися і перевізникам, які здійснюють перевезення пільгових категорій громадян і для яких субвенції з держбюджету за перевезення пільговиків становлять великий відсоток у доходах.

– Згідно із законом України „Про Державний бюджет України на 2015 рік”, передбачено кошти на компенсацію за пільговий проїзд окремих категорій громадян у вигляді субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на рівні минулого року в сумі 1,9 млрд. грн. Враховуючи, що не зменшено обсягу зазначених бюджетних видатків у порівнянні з минулим роком, місцеві органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування мають забезпечити безоплатний проїзд у міському та приміському транспорті пенсіонерів за віком, інвалідів та інших пільгових категорій громадян відповідно до законодавства. Єдина ремарка, що це стосується інвалідів першої та другої групи і не стосується інвалідів третьої групи, – зазначила пані Ревуцька.

ДОВІДКА

Маршрутна мережа внутрішньообласних приміських міжрайонний автобусних маршрутів Тернопільської області складається з 87 маршрутів, 300 рейсів загальною протяжністю 3431 км, які обслуговують 134 автобуси.

ЦИФРА: 58 населених пунктів Тернопільської області у 2015 році не охоплено автобусним сполученням.

За даними департаменту розвитку інфраструктури, транспорту та туризму ТОДА