Blog

З вересня зміниться система оплати за проїзд у тернопільський тролейбусах

Незважаючи на фінансові проблеми, тернопільські тролейбусники не сидять, склавши руки. Нещодавно на нараді у заступника Міністра інфраструктури директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх підняв питання затвердження на законодавчому рівні автоматизованої системи оплати проїзду (АСОП).

– Ми вже провели тендер, вибрали постачальника, мерія виділила для реалізації цього проекту кошти. Чекаємо прийняття відповідного закону для впровадження автоматизованої системи оплати за проїзд у тролейбусах. Зараз документи проходять останнє погодження в Міністерстві економічного розвитку, далі йде подання на Кабінет Міністрів, звідти – до Верховної Ради, – повідомив Андрій Павлович.

Очікуючи на рішення у столиці, КП «Тернопільелектротранс» уже почало реалізовувати АСОП на початковому його етапі.

– Ми розуміємо, що тернополяни не звикли до автоматизованої системи оплати за проїзд. Якщо забрати з салону тролейбуса кондуктора, то виручка одразу впаде. Тому на першому етапі ми залишаємо кондуктора, давши йому в руки валідатор, щоб він проводив обілечування, а готівку в нього забираємо на картку. Ще один пристрій буде встановлено у салоні транспортного засобу, щоб пасажири до нього звикали і проводили самі безготівкову оплату за проїзд. І в першому, і в другому випадку пасажиру видаватиметься квиток-квитанція. Щоб остання процедура була законною, і необхідне прийняття того самого закону, про який я говорив вище, – зауважив директор тролейбусного депо.

Важливим фактором впровадження нової системи оплати проїзду є введення електронного обліку пасажирів. Тобто КП «Тернопільелектротранс» знатиме реальну кількість перевезеного пільговика, відповідно на цю суму проситиме в органів влади компенсацію. Також проект дозволить перевізникам оперативно реагувати на пасажиропотоки й оптимізовувати парк.

На сьогодні під реалізацію цього проекту вже замовлено пластикові картки. Їх буде чотири: одна – для пільгового пасажира, друга – для учнів і студентів (вартість проїзду – 1 грн.), третя – для всіх решти пасажирів (вартість – 1,5 грн.), четверта – для працівників, що здійснюватимуть контроль. На першому етапі реалізації цього проекту планували вкластися в 1 млн. грн., але чи буде цієї суми достатньо – не відомо. Адже 80% обладнання – закордонне, відповідно, зважаючи на нестабільний курс гривні по відношенню до долара та євро, всяке може статися.

За словами Андрія Мастюха, механізм електронного розрахунку за проїзд пластиковими картками варто очікувати з вересня 2014 року. А до початку його реалізації, додав директор, Тернопіль має придбати ще чотири тролейбуси у Чехії та відремонтувати частину контактної мережі. Гроші на це мерія вже виділила…