Blog

Андрій Мастюх: «Тернопіль – це наш спільний дім, і ми повинні зробити його комфортним»

У Тернопільській міській раді депутатів можна поділити на кілька категорій: одні використовують трибуну для власного піару, інші за час депутатства й слова не промовили, а є категорія народних обранців (їх серед депутатського корпусу меншість), які свою основну роботу зосереджують у комісіях та на прийомах громадян, а якщо і виступають на сесії, то з конкретними проектами рішень та пропозиціями, які колеги по цеху практично одноголосно підтримують. До останніх, безперечно, належить Андрій Мастюх, який у Тернопільській міській раді представляє фракцію «Фронт змін». Пройшло півтора року, відколи пан Андрій став депутатом. За цей час він зробив чимало. Що саме, він люб’язно погодився розповісти на сторінках «Номер один» тернопільській громаді.

Андрій Мастюх– Протягом звітного періоду, – розпочав розповідь Андрій Мастюх, – я підтримував постійний зв’язок із виборцями, вивчав громадську думку, потреби населення, здійснював інформування про запити й потреби громадян Тернополя. Загалом особисто прийняв 75 осіб, які зверталися з різними заявами та запитами. Крім того, 6 заяв від громадян та організацій надійшло поштою. Зокрема, на моє ім’я надійшло колективне звернення громадян щодо освітлення вулиці Галицької, а також заяви про надання матеріальної допомоги, про перерахунок пенсій, поліпшення житлових умов, вшанування ветеранів Великої Вітчизняної війни, надання допомоги у розв’язанні транспортних проблем, вирішення питань благодійної допомоги тощо. Усі заяви та запити було розглянуто і вжито заходів для їх задоволення згідно з діючим законодавством. Зокрема, 12 особам надано адресну грошову допомогу, було вжито заходів щодо освітлення вулиці Галицької, ведеться робота щодо освітлення вулиці Морозенка. Якщо зробити невеликий підсумок півторарічної роботи, мною чи моїми помічниками у різні інстанції направлено 15 депутатських звернень, на які отримано 10 відповідей.

– Чи брали Ви участь у публічних заходах (круглих столах, слуханнях, конференціях, нарадах тощо)?

– Намагаюся бути присутнім на всіх відкритих площадках. Якщо бути конкретним, то брав участь у круглих столах: по питаннях формування та затвердження маршрутної мережі міста Тернополя; програмі розвитку міського електротранспорту м. Тернополя; проекті GPS-навігації та керування громадським транспортом м. Тернополя (пілотний проект КП «Тернопільелектротранс»); з презентації системи безконтактної оплати за проїзд; щодо приведення у відповідність до нормативів обладнання та кабельної мережі операторами телекомунікаційних послуг. Крім того, взяв участь у 23 засіданнях постійної комісії міської ради з питань промисловості, транспорту та зв’язку, енергозабезпечення та енергозбереження, на якій було розглянуто чимало питань.

– Як керівник КП «Тернопільелектротранс», напевно, велику увагу зосередили на своєму підприємстві?

– Вдалося вирішити чимало життєво-важливих питань «Тернопільелектротрансу». Так, при формуванні програми реформування житлово-комунального господарства «Розвиток міського електричного транспорту» як найбільш соціального та екологічно чистого транспорту міста, було виокремлено в окремий розділ, в якому зазначено багато нагальних питань життєдіяльності та розвитку вищевказаного транспорту. Виокремлю декілька важливих тез. Це закупівля нових тролейбусів вітчизняного виробництва, придбання 10 тролейбусів чеського виробництва,які були у користуванні, заміна контактного проводу, будівництво лінії. По цій програмі впроваджуються реальні кроки, а саме – готується проведення тендеру на закупівлю в 2012 році п’яти тролейбусів з Чехії, що були у користуванні. Також на завершенні будівництво контактної мережі навколо мікрорайону «Аляска, якою, сподіваюся, вже з вересня почнуть їздити наші тролейбуси. Також варто сказати, що на сьогодні всі тролейбуси оснащені системою GPS-навігації, яка дозволяє в автоматичному режимі відслідковувати рух транспорту, оперативно реагувати на всі можливі зміни.

– Відомо, що тернопільські тролейбусники вже тривалий час працюють собі у збиток через непідвищення до 1,5 грн. оплати за проїзд…

– Мінфін України ще наприкінці року погодив цей тариф (хоча і він вже далеко неекономічно обґрунтований для нашого підприємства), але в силу різних причин, в тому числі і зважаючи на те, що в тролейбусах здебільшого їздять соціально-незахищені верстви населення, підприємство змушене утримувати тариф на рівні 1,25 грн. Але рано чи пізно його потрібно буде переглянути, у нас великий колектив, який повинен своєчасно отримувати заробітну плату (не кожен витримає цілий день поїздити у спекотному тролейбусі чи міняти колесо на морозі). Для безпечних перевезень ми зобов’язані своєчасно замінювати автошини, проводити технічні огляди транспорту, обслуговувати тягові підстанції, все необхідно підтримувати в технічно-справному стані, адже це не тільки безпека наших пасажирів, а й наших городян, позаяк у контактній мережі 600 вольт напруги, не хотілось би, щоб хтось постраждав через те, що питання тарифоутворення є політичним.

У пресі з’явились повідомлення про ще один сюрприз тролейбусникам і не тільки їм. Ми користуємось тарифом вартості електроенергії як для населення, а він, як пише українська преса, ще має зрости. Це знову негативно вплине на діяльність та фінансовий стан нашого підприємства. А найважливіше те, що до всіх тролейбусників хочуть застосувати тариф як для промислових підприємств, що «вб’є» галузь. Враховуючи те, що міський електричний транспорт – єдиний вид соціального транспорту, який є в комунальній власності всіх міст, він повинен мати максимальне сприяння держави для існування. На даному етапі держава хоче перекласти проблему хворої економіки на здорову голову тих небагатьох підприємств, які ще залишились, заганяючи їх у той же час у борги з однієї сторони і говорячи про якісь соціальні гарантії – з іншої.

– Вами за півтора року чимало зроблено, натомість, напевно, маєте ще вагоміші мрії?

– Як депутат міської ради робитиму все для того, щоб Тернопіль став містом для життя, в якому будуть зростати наші діти, де не буде боязко прогулюватись вечорами, де не дошкулятиме чад вихлопних газів, де дворики будинків будуть чистими і затишними… Тернопіль – це наш спільний дім, і ми повинні зробити його комфортним.

– Де вас шукати, коли у тернополян виникатиме необхідність з вами поспілкуватися або просити допомоги?

– Прийом громадян проводжу в адмінкорпусі КП «Тернопільелектротранс» (вул. Тролейбусна, 7) кожної середи та кожного другого четверга місяця. Також міською радою визначено день прийому депутатів. Вони відбуваються в холі міської ради на вулиці Листопадовій, 5 кожної останньої п’ятниці парного місяця. Користуючись нагодою, хочу привітати весь колектив тролейбусного депо та всіх тернополян з Великоднем. Нехай святий Великдень несе нам довгоочікувану радість перемоги Сина Божого, дарує надію та впевненість у завтрашньому дні, поселяє спокій у серцях, укріпляє віру та живить душу…

Андрій Кучерук, «Номер один»