Blog

Проїзд у тролейбусі до 1,5 грн. може подорожчати вже з 1 грудня

Уже незабаром вартість проїзду в тернопільському тролейбусі може бути збільшено. На минулому тижні фахівці КП «Тернопільелектротранс» передали погоджені з виконавчим комітетом відповідні розрахунки Міністерству економіки. За прогнозами, якщо не втрутиться «політика», вартість проїзду збільшиться вже з 1 грудня цього року.

Востаннє тариф на проїзд у тролейбусах Тернополя піднімали у квітні цього року. Тоді проїзд подорожчав на 25 копійок і зараз становить 1,25 грн. Проте і тоді, І тим більше майже через пів року цей тариф для підприємства – збитковий, стверджує газеті «Номер один» директор КП «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх.

– Ми над цим питанням працюємо вже рік. За підрахунками підприємства, собівартість перевезення пасажирів у тролейбусі становить 1 грн. 58 коп. Громадські слухання з цього приводу відбулися ще в січні, були передані відповідні розрахунки у міську раду. І вартість проїзду 1,50 грн., на яку ми зараз претендуємо, мала бути впроваджена ще з весни цього року. Натомість, ми розуміли ситуацію, що людям не просто перейти зразу на таку вартість. Прийняли рішення, що треба максимально відтермінувати, скільки зможемо, і цей час уже настав, – зазначив Андрій Мастюх.

На сьогодні комунальне підприємство отримало погодження на нові тарифи в Міністерстві з питань житлово-комунального господарства, відповідні попередні розрахунки затверджені виконавчим комітетом міської ради. На черзі погодження тарифу в Міністерство економіки (згідно чинного законодавства до 30 днів мінекономіки має на те, щоб розглянути тариф). І лише після цього новий тариф затверджуватиметься рішенням виконкому Тернопільської міськради та визначатиметься дата його вступу в дію.

– Ми очікуємо, що нові тарифи вступлять у дію з 1 грудня. Але враховуючи те, що будь-яке підвищення тарифів – є питанням політичним, відповідно робити прогнози передчасно. Як в 2010 році, тарифи не підвищувалися, бо на носі були вибори до місцевих органів влади, нині ж на черзі вибори до парламенту і, можливо, до обласної ради. З нашого боку ми будемо відстоювати підняття тарифів, адже для цього є всі економічні підстави. Ви бачите, що робиться з енергоносіями (електроенергія подорожчала майже у 2 рази), яка вартість паливно-мастильних матеріалів. Зросли ціни на матеріали і запчастини. Але окрім того, є найважливіше, що мене найбільше турбує як керівника – те, що зросла мінімальна заробітна плата. Ми повинні нашим працівникам платити достойну заробітну плату, – резюмував директор тролейбусного депо.

Нагадаємо, щоденно в Тернополі працює 48 тролейбусів. Із них силами працівників КП «Тернопільелектротранс» капітально відремонтовано 6. Водночас, зважаючи на дуже важкий фінансовий стан підприємства (в тому числі і через невідповідність тарифів), тенденцію на збільшення втрат від перевезень пасажирів та невідшкодування державою в повному потязі проїзду пільговиків ситуація нині важко прогнозована.

Віталій Попович, «Номер один»