Blog

У Тернополі їздити в автобусах пропонують по 2 гривні, а в тролейбусах – по 1,5

Збільшувати чи ні тарифи на проїзд у громадському транспорті міська влада вирішувала спільно з тернополянами та перевізниками. Знайти спільне вирішення цієї проблеми намагалися впродовж кількох годин методом запитань та відповідей. За словами міської влади, найкраще було б досягнути компромісу, адже пропозиції як перевізників, так і громадян – зрозумілі та обґрунтовані.

Ігор Мединський, начальник управління транспорту та зв’язку міськради: «Зросли витрати на паливно-мастильні матеріали, на придбання акумуляторних батарей, запчастин, коліс. Також піднявся рівень мінімальної заробітної плати, а відтак і нарахування на заробітну плату всіх платежів по всіх видах».

Пропонований перевізниками тариф є 2 гривні, а не 2,50 грн., як неодноразово заявляли у мерії. У кожному зверненні до міського голови підприємці подавали супровідний лист разом із розрахунками оптимальних на той час тарифів. І цифра «2,50» просто витягнута з контексту, – пояснює співзасновник спілки перевізників Тернополя Андрій Намака.

Андрій Намака: «Зараз влада спекулює тим, що ми вимагаємо, і показує наш останній лист-супровід, але при цьому чомусь не показує розрахунків. І це ще при тому всьому, що цей лист-супровід вони розмістили на сайті. Я перепрошую, але це взагалі некоректно по відношенню до перевізників зі сторони влади: чому один лист, чому без супроводу, чому більше ніякого? Я не розумію, як може внутрішній документ розміщуватися на сайті міської ради. Це, м’яко кажучи, некоректно, а в якійсь мірі й підло».

Піднімати тарифи на проїзд будуть не лише в автобусах, а й у тролейбусах Тернополя. Як розповів директор комунального підприємства «Тернопільелектротранс» Андрій Мастюх, ця галузь сьогодні також потерпає від фінансових збитків.

Андрій Мастюх: «Попередній розрахунковий тариф був підтверджений Міністерством економіки України і затверджений ще 2 роки тому. Він становив 1,06 грн., це з нульовим рівнем рентабельності. На сьогоднішній економічно обґрунтований тариф – 1,50 грн. Сюди входять наші затрати з нульовим рівнем рентабельності».

Збільшення тарифів на проїзд тернополяни не схвалюють. Мешканці міста проти нововведень стосовно перевезення пільговиків.

Ольга Ржешевська, тернополянка: «Дуже багато дітей по місту їздять. Батькам важко їм забезпечити проїзд. Виходить, що діти будуть на чомусь іншому втрачати. Дорослі – також. Окрім того, багато людей самі виховують дітей. Тобто їхня зарплата, виходить, ділиться на двох. Пенсіонери вважають, що ми маємо оплачувати їхній проїзд. Але наша бюджетна зарплата – майже така ж сама, як у них пенсія. Вони і без того мають багато додаткових пільг. І я не схвалюю те, що ми маємо оплачувати їхній проїзд».

Леся Боговик, тернополянка: «Щодо затрат транспортників – це, можливо і небагато для них. Але відносно затрат людей, які не мають великих доходів, то я думаю, що це багато. Я, наприклад, на роботу з Дружби в Центр ходжу пішки. Я не можу собі дозволити кожен раз їхати».

Перший етап громадських слухань кінцевого результату не приніс. Щоб змінити тарифи, потрібно провести ще хоча б одне таке засідання, – кажуть у міській раді.

ІНТБ

[youtube=http://www.youtube.com/watch?v=0XM8HAQzsEo]